Nagykanizsán a legjobb repülősök – Európa-bajnokság a városban

Augusztus 12-e és 19-e között Nagykanizsa rendezi a könnyűrepülők Európa-bajnokságát. . Az eseményről a verseny főszervezőjét, Ferinc Vince korábbi világbajnokot kérdeztük.

A versenyek helyszínéül a város repülőtere szolgál. A kontinensviadal megtekintése ingyenes. Nagykanizsa 15 év után rendez újra Európa-bajnokságot a sportágban, 2002-ben a motoros siklóernyősök kontinensviadal helyszínéül szolgált a város.  

Milyen módon kapta meg Nagykanizsa városa az Európa-bajnokság rendezési jogát? Milyen gyakran rendeznek kontinensviadalt a sportágban? 

Magyarország pályázott a nemzetközi szövetségnél, kerestünk helyszíneket az országban, és Nagykanizsára esett a választás.  Európa-bajnokságot 2 évente rendeznek.

Hány versenyző szerepel az Európa bajnokságon?

A nevezési határidő még nem zárult le, augusztus 11-éig nevezhetnek a versenyzők. Eddig 13 országból neveztek, a résztvevő gépek száma 50 fölött lesz.

Melyik országok versenyzői számítanak a legnagyobb favoritnak? Milyen esélyekkel vágnak neki a magyar versenyzők a versenyeknek?

Magyarország is nagyhatalomnak számít a sportágon belül, de nagyon erősek a lengyelek, csehek, angolok és a franciák is. A magyarok közül ott lesz a mezőnyben az Európa –bajnok Dolhai Krisztián és Dobó Máté párosa, ők a világbajnokságon ezüstérmesek lettek.  Mivel én vagyok a verseny főszervezője, így értelemszerűen versenyzőként nem vehetek részt az Európa-bajnokságon.

Hogyan zajlanak a kategóriák versenyei?

A versenyek ugyanolyan szabályok között zajlanak le mind az öt kategóriában. Valamennyi kategória versenyzői ugyanazokat a feladatokat fogják teljesíteni ugyanazokkal a feltételekkel. Lesznek navigációs versenyszámok, amelyek a versenyszámok körülbelül felét teszik ki.  Ekkor egy „keresős játék” zajlik, a versenyzőknek egy adott terv szerint kell repülniük. A versenyszám során térképet, szögmérőt és vonalzót használhatnak a versenyzők, GPS-t  és elektromos navigációs eszközök használata nem megengedett. Előbbiek segítségével kell egy meghatározott útvonalon a lehető legprecízebben repülniük térben és időben.  A feladat során különböző pontokat kell megtalálni, amelyeket a versenyzőknek be kell jelölniük a térképen. Ezeket már korábban elkészítettem.  Az ügyességi feladatok során a fel és leszállásokat pontozzuk. (A versenyszervezők egyben versenybírók is.) Felszállásnál például 1 méter magasan kifeszítünk egy szalagot és közelről indulva át kell repülni felette, úgy, hogy a pilóta ne szakítsa el. Leszállásnál felosztjuk a leszállópályát 5 illetve 1,5 méteres mezőkre, és az alapkán kap pontot a versenyző, hogy a főfutó kerék hol ért talajt. Az „Economy Race” feladatnál minden versenyző egyforma mennyiségű üzemanyagot kap, és a legnagyobb távot kell megtenniük. A versenyek, illetve az Augusztus 9-én kezdődő „edzőnapok” ingyenesen megtekinthetőek bárki számára.

Az időjárás kulcsfontosságú ebben a sportágban, mi történik, ha az eső miatt lehetetlen lesz a gépek felszállása valamelyik napon?

Pontos időtervünk van, ha az időjárás valamelyik nap nem teszi lehetővé a versenyzést, akkor átalakítjuk az időtervet.  Az FAI szabályrendszere megszabja, hogy mennyi feladatot kell teljesíteni ahhoz, hogy érvényes legyen az Európa-bajnokság egy kategóriában.

A programban olvasható, hogy a verseny során úgynevezett külön számokat is rendeznek. Milyen versenyek lesznek ezek?

A különszámok nem részei a FAI elfogadott feladatkatalógusának, ezek bemutató jelleggel szerepelnek, és biztosítjuk az indulási lehetőséget azoknak, akik szeretnének ezekben a versenyekben szerepelni.  Ezek a versenyek a repülőtér területére fókuszálnak, 300 méteren belül zajlik minden. 

http://enkanizsam.blogstar.hu/./pages/enkanizsam/contents/blog/41177/pics/lead_800x600.jpg
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?